روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

۳ تمرین حرفه ای یک در مقابل یک فوتبال

بهترین تمرینات یک در مقابل یک فوتبال

در هر سطحی از بازی که باشید دریبل یک به یک، یک بخش اساسی به شمار می‌آید. بنابراین بسیار مهم است که به بازیکنان خود کمک کنیم تا مهارت­‌های خود را به منظور افزایش اعتماد به نفس و پیشرفت در این موقعیت­‌ها در روز بازی توسعه دهند و یاد بگیرند که چگونه در هنگام رقابت با حریف خود واکنش نشان دهند. در ادامه این مطلب سه تمرین یک در مقابل یک فوتبال را بررسی می‌­کنیم و توضیح می­‌دهیم که چرا برای پیشرفت بازیکنان بسیار حائز اهمیت هستند.

تمرین اول: تمرین پاس و دریافت Y شکل

یک تمرین عالی یک در مقابل یک، پاس و دریافت Y شکل است. شما می‌­توانید یک زمین مربعی شکل با ابعاد 20 در 20، یا یک زمین مستطیلی 10 در 20 را در نظر بگیرید. هدف از این تمرین تقویت پاس‌­های کوتاه و بلند است. طبق تصویری که مشاهده می‌­کنید، نحوه قرارگیری بازیکنان در این تمرین یک در مقابل یک فوتبال به این صورت است که نفر اول باید از نفرات دیگر 7 متر فاصله داشته باشد. نفرات 3 و 4 نیز بایستی 20 متر از نفر دوم فاصله داشته باشند. همچنین دروازه‌­بان‌­ها با دو دروازه استاندارد، در دو طرف زمین قرار می‌­گیرند.

در تمرین Y شکل یک در مقابل یک فوتبال، بازیکن اول به بازیکن دوم پاس می‌­دهد، سپس بازیکن دوم توپ را به بازیکن اول برگردانده و در اولین فرصت توپ را به بازیکن سوم پاس می‌­دهد. بعد بازیکن سوم با بازیکن دوم به صورت ترکیبی بازی می‌­کنند و به طور مداوم توپ را به شکل دریبل، تا موقعیت اول حمل می­‌کنند. پس از انجام این مراحل، بازیکنان بایستی تمرین را از سمت چپ مجددا شروع کنند. قابل ذکر است که پاس و دریبل باید با سرعت بالایی همراه باشند. بازیکنان باید سعی کنند با استفاده کردن از فضای آزاد زمین، بازی هوشمندانه و تاکتیکی را انجام دهند. همچنین در این تمرین مربی باید نقش بازیکنان را به طور منظم تغییر دهد و دقت کند که بازیکنان بین تمرین زمانی را برای استراحت داشته باشند.

تمرین یک در مقابل یک فوتبال

تمرین دوم: مبارزه

این تمرین تقویت دریبل یک مقابل یک، به شما کمک می­‌کند خود را برای یک بازی حرفه‌­ای آماده کنید. ابتدا، بازیکنان در دو طرف پشت مانع‌­های آبی مشخص شده در تصویر قرار می­‌گیرند. سپس مربی باید توپ را به سمت زمین مبارزه شوت بزند. در این تمرین، هر چهار طرف زمین بازی دروازه قرار گرفته و پس از شوت مربی، بازیکنان بایستی توپ را دنبال کنند و سعی کنند آن را به سمت چهار دروازه گل کنند. مبارزه یک در مقابل یک فوتبال زمانی به اتمام می‌­رسد که هر یک از بازیکنان امتیاز دریافت کرده باشند و یا بازی بیشتر از 30 ثانیه طول بکشد.

نکته مهم در این تمرین یک در مقابل یک فوتبال این است که بازیکنی که در عکس لباس زرد پوشیده فقط می­‌تواند به سمت دروازه بالا و سمت راست گل بزند. بازیکنی که لباس قرمز دارد نیز می‌­تواند به دروازه پایین و به سمت چپ گل بزند. اما در صوتی که بخواهید تغییراتی در بازی ایجاد کنید، مربی می‌­تواند از سمت مقابل زمین توپ را پاس دهد و بعد بازیکنان شروع به مبارزه کنند. سپس طبق همان روش قبلی بازیکنان زرد به دروازه بالا و سمت راست و بازیکنان قرمز به طرف دروازه پایینی و سمت چپ گل بزنند. در این تمرین، مربی است که زمان بازی را مشخص می­‌کند. او همچنین می‌­تواند بازیکنان را به صورت تیمی تقسیم کند و امتیازها را ثبت کند تا یک چالش رقابتی تیمی برگزار شود. مربی می‌­تواند با آموزش قواعد کنترل توپ در فوتبال، به حرفه‌­ای شدن بازیکنان نیز کمک کند.

آموزش یک در مقابل یک فوتبال

تمرین سوم: دفاع یک در مقابل یک

دفاع تک به تک در فوتبال اغلب نتیجه یک بازی را تعیین می‌­کند. بنابراین تمرین اصول دفاعی یک در مقابل یک، برای توسعه و پیشرفت مهارت­‌های بازیکنان اهمیت زیادی دارد. دفاع در اصل به معنای اجتناب از دریافت گل است و اگر بازیکنی بتواند حریف را از گل زدن باز دارد، کارش را درست انجام داده است. بازیکنان مدافع دقیقا باید بدانند چه زمانی، چه کاری انجام دهند. آن‌ها به لحظه مناسب، سرعت مناسب، مهارت­‌های مناسب و موقعیت مناسب در زمین نیاز دارند. در این تمرین یک در مقابل یک فوتبال، یک زمین بازی با دو دروازه وجود دارد. بازیکنان نیز به دو دسته مدافع و مهاجم تقسیم می­‌شوند. بازیکنان مدافع در پشت دروازه و بازیکنان مهاجم در جلوی دروازه قرار می­‌گیرند. سپس مدافع می­‌تواند توپ را به سمت حریف خود پاس بدهد و بعد برای دفاع در مقابل او قرار بگیرد.

در این مرحله از بازی، مهاجم می‌تواند توپ را به یک دروازه گل کند. ضمنا حرکت مدافع به طرف حریف نیز باید با سرعت انجام شود. یکی از نکات مهم در آموزش دفاع يک در مقابل يک، حرکات بدنی فرد مدافع در مقابل حریفش است. به این صورت که مدافع هنگامی که مقابل مهاجم قرار می‌گیرد، بتواند تشخیص دهد که کدام پای مهاجم ضعف بیشتری نسبت به پای دیگر او دارد. سپس تلاش کند با حرکات مناسب بدن، حریف را یک­طرفه کرده و توپ او را مهار کند. همچنین یکی از اصول دفاع فردی در فوتبال این است که از هر سمت که حریف حرکت کند، مدافع نیز نیمی از بدن خود را به همان سمت بچرخاند. این تمرین یکی از موثرترین تمرین یک در مقابل یک فوتبال می‌باشد.

کلام آخر

قابل درک است که رقابت در سطوح بالاتر می‌­تواند برای شما چالش‌­برانگیز باشد. به همین علت یک مربی حرفه­‌ای و باتجربه وظیفه دارد با تجزیه و تحلیل هر بازیکن، یک برنامه مناسب برای آن­‌ها ایجاد کند که در رسیدن به اهدافشان کمک می­‌کند. دوره vip به همراه گواهی پایان دوره با مربی­گری حرفه‌­ای محمدسعید حمیدزاده، در یادگیری اصولی یک در مقابل یک فوتبال، تمرین تقویت دریبل یک مقابل یک و تمامی وظایف هافبک، به شما کمک خواهد کرد. شما می‌­توانید از طریق این دوره کسب مهارت کنید و انگیزه خود را برای رسیدن به اهدافتان بالا نگه دارید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب

دسته‌بندی مطالب

دوره‌های آموزشی ما