روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

فری استایل فوتبال، ترکیبی از هنر و ورزش!

فری استایل فوتبال / فوتبال نمایشی

فوتبال، به خودی خود ورزش جذابی است و طرفداران زیادی را در سراسر دنیا دارد. حال فرض کنید به این ورزش جذاب، حرکات نمایشی نیز اضافه شود و بازیکن و توپ، لحظات شگفت انگیزی را خلق کنند. فری استایل فوتبال یکی از شاخه‌های ورزش فوتبال است که در آن ورزشکاران به تنهایی با توپ، به انجام حرکات نمایشی می‌پردازند و به عبارتی این شاخه از ورزش را می‌توان مهارت‌های فردی بازیکنان در رابطه با توپ دانست. فری، به معنای آزاد است و به این معناست که در فوتبال نمایشی، هیچ گونه محدودیتی در هیچ زمینه‌ای وجود ندارد و نوع حرکات و سن و جنسیت بازیکنان در چهار چوب قرار نخواهد گرفت. در این مقاله شما را با انواع حرکات نمایشی فری استایل فوتبال و توضیح مختصر آن، آشنا می‌کنیم. پس حتی اگر تازه کار هستید، این مقاله برای شماست و برای آشنایی و آموزش فری استایل فوتبال مبتدی، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

فری استایل فوتبال چیست؟

فری استایل یعنی چی؟ فری استایل فوتبال چه نوع ورزشی است؟ فوتبال نمایشی یک ورزش بسیار خلاقانه است که در آن ورزشکاران به انجام حرکات نمایشی با توپ می‌پردازند و کارهای فوق‌العاده‌ای را انجام می‌دهند. می‌توان گفت که این ورزش، ترکیبی از عناصر رقص، موسیقی و آکروباتیک را در خود جای داده و این ترکیب سبب شده تا مسابقات این شاخه ورزشی، بسیار نمایشی‌تر و خلاقانه‌تر شوند. بازیکنان در این ورزش می‌توانند به طور آزادانه، هنرهای ورزشی و خلاقانه خود را در این زمینه به نمایش گذاشته و مهارت خود را به رخ حریفان خود بکشند. تماشای انواع مسابقات فریستایل فوتبال نیز برای عموم مردم بسیار لذت بخش است و به همین دلیل، فوتبال نمایشی در سراسر دنیا، مخاطبان و کاربران زیادی را به خود جلب کرده‌است.

بیشتر بدانید: برای موفقیت در تست فوتبال این مقاله را مطالعه کنید!

 

بخش‌های مختلف فری استایل فوتبال

چه حرکاتی در فریستایل  فوتبال باید اجرا کنیم؟ درست است که فری استایل فوتبال چهار چوب خاصی ندارد و یک ورزش آزاد به شمار می‌رود، اما در همین حالت دارای چندین آیتم و بخش است که ممکن است هر بازیکن در هر کدام از این بخش‌ها بتواند موفق‌تر عمل کند و برخی نیز توانایی فعالیت در تمامی این بخش‌ها را داشته باشند. به افرادی هم که توانایی فعالیت در تمامی آیتم‌های فری استایل فوتبال را دارند، تمام فناور و یا All round می‌گویند. این افراد در تمامی آیتم‌ها و بخش‌های مختلف فوتبال نمایشی مهارت دارند و تمامی حرکات را می‌توانند به خوبی انجام دهند. در ادامه اجزای کامل حرکات فریستایل فوتبال را با هم مطالعه می‌کنیم:

1. بخش پایین تنه (LOWER)

در بخش پایین تنه، بازیکنان حرکاتی را در حالت ایستاده انجام داده و همانطور که از نام آن پیداست، این بخش، مناطقی مانند پاها، کف پا و ساق پا را تحت تاثیر قرار داده و آنها را درگیر می‌کند. از حرکات این بخش می‌توان به آیتم‌هایی مانند “Around The Worlds” ،”No Touch” ،”HTW” ،”Cross Over” ،”Slap” ،”Clipper” و “Blocking” اشاره کرد. این آیتم قابلیت زیادی دارد و شما با ترکیب برخی حرکات و خلاقیت خود می‌توانید آن را بهبود ببخشید. در ویدئو زیر آموزش حرکت slap را مشاهده می کنید:

 

2. بخش بالاتنه (UPPER)

این آیتم، شامل انجام حرکات نمایشی فوتبال در قسمت بالاتنه و سینه ورزشکار می‌شود. مناطقی که این بخش را تحت تاثیر قرار می‌دهند، شامل قفسه سینه، گردن و پشت گردن، شانه‌ها، پیشانی و گاهی مواقع حتی لب و چشم هستند. با استفاده از آیتم بالا تنه، دست شما برای انجام حرکات نمایشی بسیار باز است و می‌توانید هنر خود را در این زمینه به خوبی به همگان نشان دهید.

3. حالت نشسته (SITDOWN)

با توجه به اسم این بخش، متوجه شده‌اید که در این آیتم، بهترین حرکات نمایشی فوتبال و فری استایل فوتبال را به صورت نشسته انجام خواهید داد و به همین علت می‌توان گفت که آیتم نشسته، شامل حرکات و درگیری بخش هایی مانند آپر و لاور با نشستن روی پا، ساق‌ها یا کف پاها باشد.

پیشنهاد ما به شما این است که برای تبدیل شدن به یک فری استایل All round، مهارت‌های خود را در هر سه بخش بالاتنه، پایین تنه و حالت نشسته تقویت کنید و با کسب تسلط بالا بر روی این سه ناحیه، تعداد حرکات مختص خود را افزایش دهید و با بهره گیری از یک آموزش حرکات نمایشی فوتبال معتبر، در نهایت به موفقیت در مسابقات این رشته ورزشی برسید.

شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش فری استایل فوتبال محمدسعید حمیدزاده، این ورزش جذاب و محبوب را به خوبی فرا بگیرید.

4. حرکات ترنزیشن

از این حرکات، در فوتبال نمایشی معمولا برای انتقال دادن توپ از یک حالت به حالتی دیگر استفاده می‌شود. مثلا شما می‌توانید برای انتقال توپ از پشت گردن، ابتدا به بالانس بردارید و بعد از آن، فریزش کنید. همانطور که دیدید، انجام حرکات ترنزیشن، نیاز به ترکیبی از بالانس و فریز دارند و این حرکات را می‌توانید با تکرار و تمرین بیشتر، در خودتان تقویت کنید. در ادامه ویدئو آموزش حرکت فریستایل نگه داشتن توپ پشت گردن را آموزش خواهیم داد:

 

5. حرکات آکروباتیک

این حرکات هم، مانند حرکات ترنزیشن، برای اجرای حرکاتی مانند بالانس، تکنیک‌های ژیمناستیک و فریز کاربرد دارند و در این حرکات شما می‌توانید در حالت‌هایی مثل نشسته و یا از بغل سر، به بالانس بروید و بعد از آن با فریز، به حرکات و حالت‌های دیگر منتقل شوید. بهتر است در این زمینه، حرکات آکروباتیک و ترنزیشن را با یکدیگر ترکیب کرده و با چاشنی خلاقیت و هنر خود، حرکات زیبایی را در این رشته ورزشی خلق کنید. همچنین با شرکت در دوره آموزش فوتبال با سعید حمیدزاده، می‌توانید مهارت‌های فعلی خود را نیز تقویت کنید.

 سخن پایانی

فری استایل فوتبال یکی از رشته‌های زیبای فوتبال است که با چاشنی هنر و خلاقیت، روز به روز جذاب‌تر شده و بر حرکات و دایره توانایی‌های فرد افزوده می‌شود. شما همیشه می‌توانید با آپدیت کردن خود، پیگیری آموزش حرکات نمایشی با توپ و توانایی‌هایتان در این زمینه، تعداد حرکات نمایشی قابل اجرای خود و کیفیت آن ها را بهبود ببخشید و آن ها را تقویت کنید. فوتبال فری استایل در واقع یک سبک منحصر به فرد است که با استفاده از ارتقا و بهبود بخشیدن مهارت‌ها و خلاقیت‌های بیشتر، می‌توانید در انواع رقابت‌ها و مسابقات در این زمینه، بهترین نتایج را کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب

دسته‌بندی مطالب

دوره‌های آموزشی ما