روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

چگونگی اجرای صحیح پرتاب اوت در فوتبال

پرتاب اوت در فوتبال

پرتاب‌ها لحظات کوتاه اما حیاتی در یک بازی فوتبال هستند. آن ها فرصتی را برای حفظ مالکیت توپ، یا از دست دادن مالکیت توپ به شما ارائه می‌دهند. به این ترتیب، پرتاب اوت در فوتبال یکی از اساسی‌ترین مهارت‌ها در فوتبال است. هرچند متاسفانه بسیاری از بازیکنان پیشرفت مهارت‌های پرتاب اوت در فوتبال را نادیده می‌گیرند. اما جایی برای نگرانی نیست. کافی است این مراحل نحوه پرتاب اوت در فوتبال را دنبال کنید و با کمی تمرین، می‌توانید مانند حرفه‌ای‌ها پرتاب اوت در فوتبال را انجام دهید.

نحوه انجام پرتاب اوت در فوتبال

مرحله اول

توپ را با هر دو دست، یکی در هر طرف توپ بردارید: در این روش پرتاب اوت در فوتبال، توپ را مانند یک ساعت در نظر بگیرید که دستان شما عقربه‌های آن هستند. عقربه‌ها باید تقریبا به طور مساوی فاصله داشته باشند. به طوری که عقربه راست شما در ساعت 3:00 و عقربه سمت چپ شما در ساعت 9:00 قرار می‌گیرد. همچنین انگشتان شست شما تقریبا در پشت توپ قرار می‌گیرند. طرز صحیح پرتاب اوت در فوتبال به شما کمک می‌کند تا تسلط بیشتری در پرتاب اوت در فوتبال داشته باشید. ضمن اینکه پرتاب‌ها فقط زمانی اتفاق می‌افتد که کل توپ به طور کامل از روی یکی از خطوط لمسی عبور کند.

چگونگی انجام پرتاب اوت در فوتبال

مرحله دوم

پاهای خود را در جایی قرار دهید که توپ از زمین بازی خارج شده و در تماس باشد. قوانین بازی اجازه می‌دهند هر یک از پاها در داخل زمین بازی قرار گیرد، تا زمانی که بخشی از پا در واقع روی خط لمسی یا پشت خط لمسی باشد. این یک اشتباه است که در پرتاب اوت در فوتبال، بازیکن نمی‌تواند روی خط تماس بایستد. اگر می‌خواهید پرتاب با دویدن را امتحان کنید، چند قدم پشت خط کناری بایستید تا بتوانید بدون عبور از خط بدوید. برخی از بازیکنان دوست دارند هنگام پرتاب اوت در فوتبال پاهای خود را در کنار هم نگه دارند. در حالی که برخی دیگر یک پا را جلوتر می‌گذارند و در حین پرتاب پای عقب خود را به جلو می‌کشند.

مرحله سوم

کمر خود را کمی قوس دهید. بسیاری از بازیکنان سعی می‌کنند به طور انحصاری پرتاب اوت در فوتبال را با بازوهای خود انجام دهند. اما بیشتر قدرت باید از پشت و شانه‌های شما و همچنین حرکت شروع دویدن شما باشد. بدن خود را مانند یک منجنیق در نظر بگیرید که به عقب کشیده می‌شود. پاهای شما هنوز محکم است، اما ستون فقرات شما تبدیل به یک فنر می‌شود. این کار را درست قبل از اینکه برای پرتاب اوت در فوتبال آماده شوید، انجام دهید. تا آنجایی که می‌توانید، روی قوس دادن بدن خود کار کنید. ابتدا روی به دست آوردن فرم مناسب کار کنید، سپس توپ را بیشتر پرتاب کنید. نحوه خم شدن صحیح و مناسب برای شروع یادگیری کافی است.

مرحله چهارم

توپ را بالای سر خود بیاورید. با توپ پشت سرتان شروع کنید و آن را از بالای سرتان بیندازید. توپ در یک پرتاب صحیح اوت در فوتبال باید “از پشت و بالای سر” حرکت کند. اگر پرتاب را از پیشانی یا جلوتر شروع کنید، احتمالاً به دلیل خطای پرتاب اوت در فوتبال برای تخلف فراخوانده می‌شوید. این ممکن است به طور تصادفی در پرتاب‌های سریع اتفاق بیفتد. همچنین برای حرفه‌ای شدن، پیشنهاد ما به شما شرکت در دوره تخصصی نیتروژن پلاس با ضمانت بازگشت وجه، با مربی متخصص وحرفه‌ای محمدسعید حمیدزاده است.

طرز صحیح پرتاب اوت در فوتبال

مرحله پنجم

با حرکت مچ دست به جلو توپ را رها کنید. بازوهای خود را بالا و جلو بیاورید تا دست‌ها و توپ مستقیما روی سر شما حرکت کنند. در همان زمان، پشت خود را مانند فنر به جلو بیاورید و (در صورت انجام پرتاب دویدن) پنجه پای عقب خود را روی زمین بکشید. بازوهای خود را کاملا بالا ببرید و توپ را درست از پشت سر رها کنید.

به یاد داشته باشید که پس از رها شدن توپ، سر خود را بالا و رو به رو نگه دارید و فقط توپ را روی زمین پرتاب نکنید. نقطه رها شدن شما بستگی به این دارد که پرتاب چقدر باید پیش برود. برای پرتاب‌های بلند، هنگام عبور از بالای سر خود آن را رها کنید. برای پاس‌های کوتاه‌تر، توپ را تا زمانی که از پیشانی شما عبور کند، نگه دارید. همچنین شما نمی‌توانید مانند یک دروازه‌بان، توپ را با یک دست پرتاب کنید.

مرحله ششم

به داخل زمین بدوید تا دوباره وارد بازی شوید. اما تا زمانی که یکی دیگر از بازیکنان این کار را نکرده است، توپ را لمس نکنید. شما نمی‌توانید پرتاب خود را انجام دهید تا زمانی که بازیکن دیگری (از هر تیم) آن را لمس کند. بنابراین برای کمک به انتقال توپ به موقعیت گلزنی به بیرون بروید. اگر به طور تصادفی توپ را به سمت حریف خود پرتاب کردید (که طبق قانون پرتاب اوت در فوتبال باید حداقل 2 متر از نقطه پرتاب عقب باشد)، آن را با دویدن به بیرون و تلاش برای به دست آوردن توپ، جبران کنید. اگر عمدا این کار را انجام می‌دهید، مطمئن شوید که به شیوه‌ای خشونت آمیز نیست. سعی کنید همیشه پرتاب خود را با بازگشت به بازی و بازگشت به موقعیت دنبال کنید.

مرحله هفتم

قوانین را مرور کنید تا از پرتاب‌های کامل و قانونی مطمئن شوید. قوانین پرتاب اوت در فوتبال خیلی سخت نیستند، اما برای جلوگیری از تخلفات و تنبیهات پرتاب اوت در فوتبال باید در هر پرتاب به آن‌ها توجه کنید. حتی حرفه‌ای‌ها هم گاهی اشتباه می‌کنند، اما وقتی آن را در یک بازی انجام می‌دهید، ممکن است برای شما شرم‌آور باشد. یک پرتاب قانونی باید تمام مواد زیر را داشته باشد:

  • هر دو پای شما باید روی خط لمس یا پشت آن باشد. تا زمانی که بخشی از هر پا روی قسمتی از خط لمسی 5اینچی یا پشت آن باشد و در لحظه پرتاب توپ، زمین را لمس کند، وضعیت پا قانونی است.
  • شما باید از هر دو دست استفاده کنید.
  • توپ باید از پشت و بالای سر شما بیاید.
  • شما نمی‌توانید مستقیما از یک پرتاب گلزنی کنید.

قانون پرتاب اوت در فوتبال

توصیه‌هایی برای داشتن یک پرتاب بهتر

استراتژی در سازماندهی تمرین پرتاب اوت بسیار مهم است. اگر به دروازه خود نزدیک هستید، باید بسیار مراقب باشید که توپ را کجا پرتاب می‌کنید. به طور کلی، پرتاب‌های کوتاه و سریع در اینجا خطر کمتری دارند. در زیر، به مواردی در رابطه با چگونگی اجرا پرتاب اوت در فوتبال اشاره کردیم که می‌توانند بسیار کمک کننده باشند:

سریع عمل کنید

پرتاب‌ها به ندرت فرصت‌های تهاجمی عالی هستند. توپ هدف خود را پرتاب کنید و سپس به سرعت وارد بازی شوید. تمرینات چابکی فوتبال در اینجا می‌توانند مفید واقع شوند.

هر زمان که ممکن است پاهای هم تیمی خود را هدف بگیرید

سعی کنید کنترل توپ و شروع حرکت را برای هم تیمی خود آسان‌تر کنید. سعی کنید توپ را نزدیک پای آن‌ها فرود بیاورید تا بتوانند با آن مانند یک پاس رفتار کنند.

پرتاب اوت در فوتبال را با قدرت انجام دهید و با آن‌ها مانند پاس رفتار کنید

توپ را به داخل هدایت نکنید. این به مدافع زمان زیادی می‌دهد تا واکنش نشان دهد. به طور کلی به این معنی است که هم تیمی شما قبل از اینکه توپ به آنجا برسد، مورد حمله قرار می‌گیرد. آشنایی با تمرینات اینتروال در فوتبال در این زمینه می تواند به قدرت بدنی شما کمک کند.

تصمیم گیری سریع برای پرتاب توپ

تصمیم گیری برای پرتاب توپ مهم ترین مرحله است. ممکن است تمرینات پرتاب اوت را برای این کار تنظیم کرده باشید. هنگامی که تصمیم خود را گرفتید، باید سریع آن را اجرا کنید تا حریف نتواند تشخیص دهد که قرار است کجا توپ را پرتاب کنید. همیشه بهترین کار این است که به جای ایستادن، در حال فرار به هم تیمی ضربه بزنید. این حرکت باعث می‌شود دفاع واکنش نشان دهد. به یاد داشته باشید که ثابت ماندن کار آن ها را آسان می‌کند.

قبل از پرتاب توپ کمی فاصله بگیرید

یک شروع کوتاه در دویدن داشته باشید؛ فقط 2 تا 4 قدم، تا به شما کمک کند شتاب مورد نیاز برای رسیدن توپ به هدف تمرین پرتاب اوت را به دست آورید. هنگام شروع پرتاب، هر پایی که راحت است را پشت خط بگذارید. پای عقبی خود را روی زمین پشت سرتان نگه دارید. همچنین پای قوی شما باید به سمت جلو باشد.

روش پرتاب اوت در فوتبال

توپ را از خط به سمت دروازه حریف خود پرتاب کنید

اگر هیچ گزینه‌ای ندارید و داور به شما می‌گوید “عجله کنید”، توپ را از خط به سمت دروازه حریف خود پرتاب کنید. این باعث می‌شود که دفاع چند گزینه ساده برای کنترل توپ داشته باشد. در صورت امکان به هم تیمی‌های خود بگویید که در هنگام پرتاب کردن، به سرعت به سمت پایین خط حرکت کنند.

هرگز توپ را مستقیما در مقابل خود پرتاب نکنید

سعی کنید توپ را مستقیم به جلو پرتاب نکنید. در آموزش پرتاب اوت بلند در فوتبال می‌بینید که پرتاب یک پاس بلند، آهسته و قابل پیش بینی است. علاوه بر این، هم تیمی شما توپ را در بدترین جهت ممکن دریافت می‌کند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم نحوه صحیح پرتاب اوت در فوتبال را برای شما توضیح دهیم. در انتها به شما توصیه می‌کنیم هنگام پرتاب توپ پاهای خود را روی زمین نگه دارید. زیرا اگر پای عقب خود را بلند کنید ممکن است توسط داوران جریمه شوید. همچنین بهتر است به محض اینکه توپ را در دست گرفتید، دویدن را شروع کنید. مهم است که این کار را سریع انجام دهید و تیم دیگر را از حالت گارد خارج کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب

دسته‌بندی مطالب

دوره‌های آموزشی ما