روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

عوارض خودارضایی قبل فوتبال | راه های ترک خودارضایی

خودارضایی قبل فوتبال

یکی از سوالاتی که شاید بسیاری از بازیکنان به‌خصوص بازیکنان نوجوان فوتبال از خود می‌پرسند، این است که خود ارضایی چه تأثیری در فوتبال دارد؟ آیا ممکن است که این کار پیشرفت را کندتر کرده و از کسب موفقیت‌های ورزشی جلوگیری کند؟ برای پاسخ به این سوال، تصمیم گرفتیم تا خودارضایی قبل فوتبال را به‌صورت علمی مورد بررسی قرار دهیم و مطالبی مهم در این رابطه را عنوان کنیم. اگر شما نیز می‌خواهید درمورد تاثیر خود ارضایی روی فوتبال را بدانید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

عوارض خود ارضایی قبل فوتبال

مهم‌ترین عوارض خود ارضایی قبل فوتبال عبارت‌اند از:

1. سست شدن عضلات ران

متأسفانه خودارضایی تاثیرات فیزیکی فراوانی به‌خصوص در آقایان دارد که یکی از منفی‌ترین آن‌ها، سست شدن عضلات ران است. باتوجه به این‌که بازیکنان فوتبال باید عضلات ران قدرتمندی داشته باشند، خودارضایی قبل فوتبال می‌تواند تأثیر جبران ناپذیری روی کیفیت بازی و تمرین آن‌ها بگذارد.

عوارض خود ارضایی قبل فوتبال

2. از دست دادن توانایی تمرکز

یکی دیگر از مهم‌ترین عوارض خودارضایی قبل فوتبال، از دست دادن توانایی تمرکز است. هنگامی که یک بازیکن تمرکز کافی نداشته باشد، نه‌تنها نمی‌تواند تکنیک‌های فردی خوبی را پیاده‌سازی کند، بلکه در انجام تاکتیک‌های تیمی نیز ناکام می‌ماند. از دست دادن تمرکز آنچنان مضر است که حتی با انجام بهترین و اصولی‌ترین تمرین‌ها نیز نمی‌توان پیشرفت چندانی را در بازیکن مشاهده کرد.

3. کاهش انگیزه

خودارضایی باعث می‌شود تا هورمونی به نام دوپامین در مغز ترشح شود. هورمون دوپامین درواقع هورمونی است که به مغز انسان حس لذت بردن را القا می‌کند؛ اما نکته مهمی که در رابطه با این هورمون وجود دارد، این است که ترشح آن اگر بدون کسب موفقیتی واقعی باشد، می‌تواند انگیزه را کاهش دهد. چراکه مغز توانسته بدون تلاش و انجام کاری واقعی، لذت ترشح دوپامین را تجربه کند.

بازیکن با انجام خودارضایی قبل از فوتبال، سبب می‌شود تا میزان زیادی دوپامین در مغزش ترشح شود و هنگامی که مغز این میزان دوپامین را دریافت می‌کند، دیگر انگیزه‌ای کافی برای تلاش و کسب موفقیت در تمرین یا مسابقه ندارد.

4. کاهش هماهنگی اعصاب و عضلات

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازیکنان درجه یک فوتبال، هماهنگی بالای اعصاب و عضلات آن‌ها است. بازیکنی که هماهنگی اعصاب و عضله خوبی نداشته باشد، نمی‌تواند بازی خوبی را از خود ارائه دهد و در اجرای تکنیک‌های فردی، شدیدا به‌ مشکل بر خواهد خورد. شما با دریافت دوره آموزش فوتبال پیشرفته با مربی گری حرفه ای محمدسعید حمیدزاده می توانید بهترین تمرینات و آموزش های فوتبال را تهیه کنید و همچنین از انجام خودارضایی دوری کنید.

عوارض خود ارضایی قبل فوتبال را بدانید

تاثیر ارگاسم و خودارضایی بر عملکرد فوتبالی

اگر بخواهیم یک نتیجه‌گیری کلی از تاثیر ارگاسم و خودارضایی بر عملکرد فوتبالی ارائه دهیم، باید بگوییم که خودارضایی قبل فوتبال کاملا مضر بوده و کیفیت بازی بهترین بازیکنان را نیز می‌تواند به سطوح پایینی برساند؛ چراکه اثرات کوتاه مدت و بلند مدت خودارضایی قبل فوتبال علاوه‌بر جنبه‌های فیزیکی، جنبه‌های روانی بازیکنان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند.

خودارضایی و عملکرد فوتبالی به‌صورت معکوس در ارتباط هستند؛ بدین صورت که هرچقدر میزان خودارضایی افزایش پیدا کند، عملکرد فوتبالی کاهش پیدا می‌کند. در چنین موقعیتی بازیکنان حتی با مصرف بهترین مکمل ورزشی برای فوتبالیست ها و فعالیت تحت نظر بهترین مربی‌ها نیز نخواهند توانست نتایج قابل قبولی را کسب کنند.

تاثیر جنب شدن در فوتبال

یکی از سوالاتی که شاید در ذهن شما نیز ایجاد شده باشد، این است که تأثیر جنب شدن در فوتبال به چه صورت است؟ جنب شدن درواقع به موقعیتی گفته می‌شود که در خواب و به‌صورت طبیعی، مایع منی از بدن مردان خارج می‌شود. باتوجه به این‌که این عمل به‌صورت طبیعی و بدون اجبار اتفاق می‌افتد، تأثیری منفی روی فوتبال نذاشته و نیازی به جلوگیری از آن وجود ندارد.

 

بهترین راه های ترک خودارضایی

متأسفانه بسیاری از نوجوانان درگیر مسئله خودارضایی هستند و به‌دنبال راهی برای ترک این کار می‌گردند. ترک خودارضایی راه مشخصی ندارد و به‌همین‌خاطر، نمی‌توان چیزی را تحت عنوان بهترین راه های ترک خودارضایی ارائه داد؛ اما یک‌سری از نکات وجود دارند که با رعایت آن‌ها، می‌توان از خودارضایی دوری کرد و به‌مرور انجام خودارضایی قبل فوتبال را متوقف نمود. مهم‌ترین نکات عبارت‌اند از:

1. دوش آب سرد

یکی از راه‌های پیشگیری از خودارضایی، گرفتن دوش آب سرد است؛ علاوه‌بر فراوان بودن فواید دوش آب سرد بعد فوتبال، فواید گرفتن دوش آب سرد به‌صورت روزانه نیز بسیار زیاد هستند که یکی از آن‌ها جلوگیری از خودارضایی پیش از بازی فوتبال است.

بهترین راه های ترک خودارضایی

2. عدم مشاهده محتواهای تحریک‌آمیز

یکی دیگر از روش های ترک خود ارضایی، عدم مشاهده محتواهای تحریک‌آمیز است. امروزه تقریبا ۲۵ درصد جستجوهایی که در سطح اینترنت انجام می‌شوند مرتبط با محتواهای پورنوگرافیک هستند و بسیاری از نوجوانان نیز به‌صورت روزانه این محتواها را مشاهده می‌کنند. بهتر است که برای جلوگیری از خودارضایی قبل فوتبال، از مشاهده این محتواها خودداری کنید.

3. داشتن برنامه خواب منظم

یکی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد اعتیاد به خودارضایی، نداشتن برنامه خواب منظم است. سعی کنید تا در تمامی روزهای هفته در یک ساعت مشخص بیدار شوید و در یک ساعت مشخص نیز بخوابید. داشتن برنامه خواب منظم، نه‌تنها در زمینه ترک خودارضایی، بلکه در سایر بخش‌های مرتبط با فوتبال نیز کمک شایانی به شما خواهد کرد.

4. آگاهی در رابطه با مضرات خودارضایی

هنگامی که بازیکن به‌صورت کامل از مضرات خودارضایی قبل فوتبال آگاه باشد، خودبه‌خود از انجام این عمل خودداری می‌کند؛ چراکه انجام خودارضایی امری ذهنی بوده و هنگامی که ذهن به این درک برسد که لذت موقت خودارضایی، ارزش چنین مضراتی را ندارد، قطعا فرد به سمت انجام این کار تمایل پیدا نخواهد کرد.

ترک خودارضایی قبل فوتبال

راهکارهایی برای مدیریت نیازهای جنسی در فوتبالیست ها

یکی از سوالاتی که شاید در ذهن شما نیز ایجاد شده باشد، این است که چه راهکارهایی برای مدیریت نیازهای جنسی در فوتبالیست‌ ها وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تنها راه موجود، داشتن شریک جنسی و برقراری رابطه به‌صورت منظم و برنامه‌ریزی شده است؛ اما باتوجه به اینکه چنین شرایطی برای بازیکنان نوجوان وجود ندارد، بهتر است تا ایشان با افزایش کنترل روی وسوسه‌های ذهنی، تمایلات جنسی خود را مدیریت کنند تا به مشکلاتی مانند اعتیاد به خودارضایی دچار نشوند. همان‌طور که گفته شد، خودارضایی قبل فوتبال تأثیر بسیار مضری بر زندگی فوتبالی افراد دارد و می‌تواند به میزان زیادی از پیشرفت ایشان جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب

دسته‌بندی مطالب

دوره‌های آموزشی ما